Automatische incasso wijzigen
Het kan voorkomen dat je klant de automatische incasso wilt wijzigen. Bijvoorbeeld omdat je klant een nieuwe bankrekening heeft, of de eerste SEPA-machtiging per ongeluk een verkeerde bankrekening heeft gemachtigd.
Automatische incasso opnieuw aanvragen
Een afgegeven SEPA-machtiging blijft blijft geldig tot deze is vervangen met een nieuwe SEPA-machtiging.
- Een nieuwe SEPA-machtiging verstuur je via Klanten.
- Selecteer je klant.
- Klik ‘Stuur automatische incasso aanvraag opnieuw’.
Je klant ontvangt nu een nieuwe SEPA-machtiging. Wanneer je klant deze heeft geactiveerd (middels een nieuwe betaling van € 0,01), overschrijft de nieuwe SEPA-machtiging de oude.
Controleren Automatische incasso rekening
Wil je controleren op welke bankrekening de automatische incasso actief is? Dat staat ook bij Klanten. Onderaan het klantoverzicht staat de Incasso rekening. Dit is het rekeningnummer vanaf waar de volgende incasso’s worden geïncasseerd
Automatisch incasseren deactiveren
Om de automatische incasso te staken voor nieuwe facturen van je klant, zet je de standaard betaalmethode bij je klant op ‘per bank overschrijving’.