Verzoek toevoegen bon of factuur
Je kunt je klant verzoeken een bon of factuur aan een door jou gemaakte boeking te koppelen. Dit verzoek komt te staan in het boekhoudersportaal bij 'Mijn verzoeken'. Bij je klant komt je verzoek te staan bij 'Nog te doen'. Is aan het verzoek voldaan? Dan verandert de status in het boekhoudersportaal.
Verzoeken van verschillende klanten kun je in volgorde van status verwerken, zonder dat je hoeft te wisselen tussen verschillende administraties. Eventuele correcties die je doorvoert worden direct verwerkt in de hele boekhouding van je klant.
Het voordeel van deze methode is dat je boekingen kunt maken op basis van wat aannemelijk is. Je hoeft dus niet te wachten op de klant. Mocht de bon of factuur achteraf uitwijzen dat de boeking anders moet zijn, dan kun je deze later aanpassen. Jortt houdt bij wat de status is van je verzoek. Zo heb je geen externe systemen nodig om te communiceren met je klant en staat alles netjes bij elkaar.
Verzoek neerleggen
Je kunt het verzoek voor een bon of factuur neerleggen bij je klant door een boeking te maken. Kies hierna 'Verzoek bon'.
Bij 'Nog te doen' ziet je klant nu je verzoek. Je klant kan direct een bon of factuur koppelen aan deze boeking.
Verzoek verwerken
Heeft je klant je verzoek verwerkt? Dan verandert de status bij 'Mijn verzoeken' in je boekhoudersportaal.
Je kunt de boeking en de factuur controleren en eventueel aanpassen. Wanneer je vanuit je boekhoudersportaal werkt in de omgeving van je klant, dan is het paneel okergeel.
Is het verzoek afgerond? Dan kun je het verzoek archiveren.