Jortt verstuurt de facturen vanaf de mailserver van Jortt. Deze facturen hebben een @mail.jortt.nl als afzender, met een unieke code per bedrijf daarvoor.
Jortt heeft een mailreputatie 'excellent', meer dan 99,8% van de verstuurde facturen worden afgeleverd bij de ontvanger.
Wanneer je klant aangeeft dat een factuur niet ontvangen is, controleer dan of deze in de SPAM box is aangekomen. Verzoek de ontvanger om @mail.jortt.nl als veilig te markeren.
Om de 'excellent' mailreputatie te bewaken, worden e-mails die niet aankomen bij klanten, bij Jortt geblokkeerd. Dit kan komen omdat een klant Jortt als SPAM heeft gemarkeerd, of omdat het e-mailadres niet bestaat.
Wanneer je zeker weet dat dit e-mailadres wel bestaat, kun je naar support@jortt.nl een e-mail sturen met het verzoek het betreffende e-mailadres te deblokkeren.
Het e-mailadres zoals opgegeven bij je Bedrijfsgegevens onder Instellingen, wordt gebruikt als Alias. Een Alias is het e-mailadres dat wordt weergegeven bij de ontvanger.
Het e-mailadres zoals opgegeven bij je Bedrijfsgegevens onder Instellingen, wordt gebruikt als Reply-to. Een reactie op je e-mail wordt dus rechtstreeks naar jou toe gestuurd.
Met Jortt ZZP, -MKB en -Plus kun je de facturen ook via je eigen mailserver versturen. Hiermee is alleen je eigen e-mailadres zichtbaar en niet meer het @mail.jortt.nl-adres.
Je kunt alleen een eigen mailserver gebruiken wanneer je het domein beheert. E-mailadressen zoals @gmail.com, @hotmail.nl, @icloud.com, @ziggo.nl, @kpn.nl etc. kunnen hier niet voor gebruikt worden. Adressen zoals @bedrijfsnaam.nl kunnen wel.