MT940/ CAMT bestand uploaden lukt niet

Wanneer je een MT940 bestand uploadt volgens de instructies in Jortt, en je krijgt een foutmelding dat de datum niet klopt, dan komt dat omdat de laatst ingelezen bij- of afschrijving de rente- en/of bankkosten zijn.

Banken boeken deze op je bankrekening bij of af op de eerste van de maand, maar achter de schermen boeken ze deze op de laatste van de maand daarvoor. Dit is vooral een probleem bij spaarrekeningen waar nauwelijks bij- of afschrijvingen op zijn.

CAMT bestanden

Om dit op te lossen kun je nu een CAMT bankbestand downloaden. Dit gaat gelijk aan het downloaden van een MT940 bestand, alleen selecteer je nu CAMT in plaats van MT940 bij de bank. Je kunt dit bankbestand uploaden bij Uploaden (links bovenaan) > Bankbestand.

Eerste keer CAMT-bestand uploaden in Jortt

De eerste keer dat je een CAMT-bestand uploadt, kan het zijn dat je nog steeds een waarschuwing krijgt in Jortt. In dit geval maak je een CAMT-bestand met een begindatum die één dag later begint.

Waarom deze situatie voorkomt

Deze situatie komt voor wanneer de laatste transactie een rente- of kostenboeking van de bank is. Deze wordt vaak verwerkt op de 1e van de volgende maand. Kies in dit geval als begindatum de 2e van de betreffende maand.

Deze aanpassing is eenmalig. Wanneer je bent overgestapt naar CAMT, zal dit niet meer voorkomen.

Nog steeds problemen?

In dat geval moet het supportteam de laatste banktransactie voor je verwijderen. Neem hiervoor contact op met support@jortt.nl. Geef duidelijk je bedrijfsnaam mee, en de laatste 3 cijfers van de betreffende bankrekening voor een snelle afhandeling.

De content is door Jortt met de grootst mogelijke zorg samengesteld, doch, aanvaardt Jortt geen aansprakelijkheid ten aanzien van mogelijke onjuistheden van het getoonde. Lees de volledige disclaimer.