FAQ - Betaaltermijn Jortt

Wanneer factureert Jortt?

Alle facturen voor eindgebruikers worden vooraf gefactureerd op de eerste van de maand. Gaat je abonnement halverwege de maand in, dan factureren we de eerste maand het deel tot het einde van die eerste maand. Op de eerste van de volgende maand ontvang je een nieuwe factuur voor die betreffende maand.

Wat is de betaaltermijn?

De betaaltermijn van Jortt is 14 dagen.

Wanneer incasseert Jortt de factuur?

De facturen van Jortt worden op dag 7 na het versturen van de factuur (op de factuur staat de wettelijke incasso aankondiging) aangeboden aan de bank. Deze incasso is dan 3 dagen zichtbaar in je bank-app. Na deze 3 dagen (in totaal op de 10e dag van de maand) wordt de incasso daadwerkelijk uitgevoerd.

De exacte dag kan verschillen door feest- of weekenddagen. De incasso kan dus tot twee dagen later worden uitgevoerd.

Wat als een incasso mislukt?

Jortt probeert bij een mislukte incasso na 3 dagen nog een keer te incasseren. Lukt dat niet, dan doet Jortt een finale poging na nog eens 3 dagen. Een mislukte incasso ontslaat je niet van de betaalverplichting.

Wat als een incasso definitief is mislukt?

Als een incasso definitief mislukt, bijvoorbeeld wanneer de bankrekening is opgeheven of de incassomachtiging is ingetrokken, zal Jortt een nieuwe incassomachtiging sturen. Je dient de factuur dan zelf over te maken aan Jortt met deze gegevens:

Jortt BV
IBAN: NL10BUNQ2290296082
Omschrijving: Hele factuurnummer(s)

Wat als ik niet op tijd betaal?

Wanneer een factuur na 31 dagen nog niet is betaald, wordt je Jortt-administratie bevroren. Je kunt dan geen wijzigingen meer maken in je administratie. De bank-import en het automatisch verwerken van bij- en afschrijvingen worden nog wel verwerkt.

Je komt op de betaalpagina van Jortt en kunt de openstaande facturen direct via iDeal betalen en een nieuwe incassomachtiging afgeven. Let op: je abonnement blijft doorlopen. Wil je dit niet, dan kun je via Instellingen je abonnement of account verwijderen uit Jortt. Dit ontslaat je niet van de betaalverplichting van de openstaande facturen.

Wat als ik lange tijd niet betaal?

Na een achterstand van 4 facturen wordt je account geblokkeerd. Vanaf dat moment kan je account alleen na goedkeuring van het supportteam worden geheractiveerd. Er worden dan administratiekosten gerekend (€ 25 ex. btw) en alle tussenliggende maanden tussen de laatste factuur en de huidige maand moeten in één keer worden voldaan. Jortt biedt geen betaalregelingen.

Wat is de opzegtermijn van Jortt?

De opzegtermijn van je abonnement is maximaal één maand. Wanneer je het abonnement opzegt na de 1e van de maand, betaal je deze maand nog. Zeg je het abonnement op voor het einde van de maand, dan wordt de volgende maand niet gefactureerd.

Je dient het abonnement zelf aan te passen. Dit kan door te downgraden naar Jortt Starter, de data blijft dan bewaard op de servers van Jortt (geen garantie op gratis abonnementen), of het account te verwijderen (let op: dit is onomkeerbaar).

  1. Log in op je Jortt-account.
  2. Ga naar Instellingen (rechtsboven).
  3. Kies voor Mijn abonnement.
  4. Pas hier je abonnement aan naar Jortt Starter, zodat je gegevens bewaard blijven.

We adviseren je om je Jortt-abonnement pas te beëindigen op het moment dat je niets meer met de administratie hoeft te doen, dus na de jaaraangifte. Zorg ervoor dat je eerst een jaarrekening maakt en de auditfile downloadt voor de bewaarplicht. Ook is het verstandig om een schermkopie van je aangifte Inkomstenbelasting of Vennootschapsbelasting te maken.

Kan ik na het opzeggen nog in mijn administratie?

Heb je het abonnement omgezet naar Jortt Starter? Dan kun je alleen gebruikmaken van de functies van Jortt Starter. Je hebt geen inzicht meer in de boekingen, rekeningen of rapportages. Let erop dat je pas downgrade wanneer je boekhouding voor het jaar is afgerond, dus na de jaaraangifte.

Kan ik mijn administratie downloaden?

Recht op dataportabiliteit

Ja, zorg dat je voor het downgraden de jaarrekening opstelt, de auditfile downloadt, en alle facturen via de Dropbox-koppeling exporteert: Auditfile downloaden.

Wat als ik na 18 maanden weer terugkom bij Jortt?

Jortt ondersteunt de administratie tot 18 maanden terug. Zit er een groter gat in je administratie, dan moet je een nieuw abonnement afsluiten en kun je tot 18 maanden terug de boekhouding inlezen.

Terug bij Jortt na een noodsituatie?

Is het een noodsituatie? Neem dan contact op met een Premium boekhoudcoach: Premium boekhoudcoach. Zij kunnen samen met jou bepalen wat de beste weg voorwaarts is en hoe de stapel met blauwe enveloppen op je bureau niet groter wordt.

De content is door Jortt met de grootst mogelijke zorg samengesteld, doch, aanvaardt Jortt geen aansprakelijkheid ten aanzien van mogelijke onjuistheden van het getoonde. Lees de volledige disclaimer.