Missende bij- en afschrijvingen synchroniseren

Wanneer je banksaldo in Jortt afwijkt van het saldo op de bank, is de oorzaak vaak het ontbreken van bij- en afschrijvingen. Met de knop Synchroniseren bij Geldzaken haalt Jortt de ontbrekende banktransacties op.

synchroniseren van de bankrekening

Alle gekoppelde bankrekeningen worden meegenomen in het synchronisatieproces. Het synchronisatieproces kan enkele minuten in beslag nemen, afhankelijk van de hoeveelheid transacties en het aantal gekoppelde rekeningen.

Wat als synchroniseren geen effect heeft?

Heeft deze actie niet het gewenste effect, dan is het noodzakelijk om opnieuw toestemming te geven bij de bank.

Stuur een mail naar support@jortt.nl met het verzoek de bankrekening opnieuw te synchroniseren. Vermeld in je mail je bedrijfsnaam en de laatste 3 cijfers van de bankrekening waar de bij- en afschrijvingen ontbreken.

Wij bereiden het synchroniseren voor en je ontvangt van ons een email dat je de bankrekening opnieuw moet koppelen. Je doet dat als volgt:

  1. Ga naar Geldzaken en kies + Bankrekening koppelen.
  2. Kies de oudst mogelijke datum (die van 18 maanden geleden) bij startdatum.
  3. Volg de stappen voor de bankrekening die al gekoppeld is. Jortt zal geen bij- en afschrijvingen dubbel inlezen of oude bij- en afschrijvingen verwijderen.

Oorzaak van het ontbreken van de transacties

Er kunnen verschillende oorzaken zijn voor het ontbreken van de banktransacties, zoals:

  • Een periode zonder betaald abonnement.
  • Een migratie van CAMT053/MT940 naar de bankkoppeling.
  • Een periode zonder toestemming voor de bankkoppeling.

De content is door Jortt met de grootst mogelijke zorg samengesteld, doch, aanvaardt Jortt geen aansprakelijkheid ten aanzien van mogelijke onjuistheden van het getoonde. Lees de volledige disclaimer.